Szeret tanár lenni, de nem lenne igazgató

Első interjúmat Dr. Fenyvesi Jánosnéval készítem aki a pécsváradi Baranya MEgyei SZC II. Béla Technikum és Kollégiumban tanár és az osztályfőnöki munkaközösség vezetője.

1. Hol szerezte tanári végzettségét?

– Kaposváron jártam a Táncsics Mihály Gimnáziumba matek-fizika tagozatra innen mentem magyar nyelv és irodalom illetve népművelésszakra  a szombathelyi főiskolára. Később pedig az Eötvös Loránd tudományegyetemen szereztem középiskolai tanári diplomát.

2. A tanítást itt kezdte a II. Bélában?

– Nem, először Szekszárdon egy kereskedelmi szakközépiskolában magyar tanár voltam, ott voltam először osztályfőnök. Gyermekeim születése után Kölesden egy általános iskolában tanítottam. Ezek után, amikor a gyermekeim édesapja Pécsváradra jött jegyzőnek, akkor én is itt kerestem magamnak munkát és volt olyan szerencsém, hogy pont megüresedett egy állás, így idekerültem.

.3. Úgy tudjuk az osztályfőnöki munkaközösség vezetője. Ez pontosan mit jelent?

– Igen, az osztályfőnöki munkaközösség és Pécsvárad középfokú Oktatásáért Alapítvány vezetője vagyok. Az osztályfőnöki munkaközösség az iskolában tanító valamennyi osztályfőnök munkáját fogja össze és esetenként a szaktanárokat is. Közösen beszéljük meg a programokat, kirándulási napokat. Együtt dolgozunk az önkormányzattal, hogy mit kérnek a diákok. Felülvizsgáljuk a házirendet, az osztályfőnöki tanmeneteket, tehát a tanáriban az osztályfőnökök munkáját fogom össze.

4. Hogy jellemezné iskolánkat?

– Úgy gondolom, hogy nagyon pozitív híre van az iskolánknak, amikor arról van szó, hogy rendvédelmi és katonai tárgyakat oktatunk. Emellett úgy gondoljuk, hogy jó lenne, ha a városban élőbben lenne jelen a középiskola. Örülnénk, ha minél több Pécsváradi diák az általános iskolából jelentkezne ide, hisz az itt végzett diákok közül van doktorátust szerzett régész, van középiskolai tanár, kiképzőtiszt, ide jártak aerobik-világbajnokok tehát nagyon sok olyan tanulónk van, akik innen komoly karriert építettek.

5. Mi motiválja munkája során?

– Én nagyon szeretem az irodalmat és szeretném, ha diákok is megszeretnék, bár ez sajnos manapság nagyon nehéz dolog. Ugyanakkor azt gondolom, hogy nem csak tanítunk, hanem nevelünk is.

6. Van-e példaképe? Ha igen, ki?

– Azaz igazság, hogy negatív példaképem volt, mikor kezdtem a pályafutásomat. Nem akartam olyan lenni, mint a volt osztályfőnököm. Illetőleg az apósom Szekszárdon volt iskolaigazgató és tőle nagyon sokat tanultam tehát ő számomra egy példakép volt.

7. Gondolt már arra, hogy milyen lenne, mint iskolaigazgató? – Nem, soha nem szerettem volna iskolaigazgató lenni, mert én nagyon nehezen kezelem az emberi konfliktusokat, igazgatóként pedig többször bele kell menni abba, hogy kollégákat utasítani valamire. Én úgy gondolom, hogy ez nekem nem menne. Illetve mivel a családba mindig rám hárult a lányok iskoláztatása, felügyelete, unokák gondozása, ezért nekem a nyári és téli szünet minden napjára szükségem van. És egy igazgatónak bizony nagyon sokszor nyári szünetben is több napot bent kell töltenie.

Lajos Szabina

További bejegyzések